انشا سفرنامه کوتاه انشا در قالب سفرنامه انشا سفرنامه من انشا سفرنامه مشهد انشا سفرنامه خیالی انشا سفرنامه شیراز انشا سفرنامه به شمال انشا سفرنامه اصفهان

انشا در ادامه مطلب

موضوع: سفر به نگین خزر

سرم را بالا گرفتم .تابلوی بزرگی را کمی جلوتر دیدم :" به چابکسر ، نگین خزر، خوش آمدید ". با خوشحالی گفتم : بالاخره رسیدیم ! برای سفر به چابکسر اگر مبداتان رشت باشد و مقصدتان چابکسر حدوداً یک ساعت و نیم راه است اما آن روز به دلیل تعطیلات آن قدر ترافیک بود که ما سه ساعت در راه بودیم !
چابکسر آخرین شهر گیلان است و شهرهای پس از آن جز استان مازندران به حساب می آیند . چابکسر شهر عجیبی است : اگردرمرکز آن باشید ، یک سمت ان دریای خزر و سمت دیگر آن کوه ها هستند . یعنی حدوداً ده دقیقه با دریا و ده دقیقه با کوه فاصله دارید .
به همین دلیل شهری توریستی است . ویلاهای بسیار زیبا و زیادی در این شهر ساخته شده اندکه بیشترآن ها را مرکزنشینان کرایه کرده اند.
سرولات یکی از محل های گردشگری چابکسر است . سرولات به معنی مکانی پر از سنگریزه است که در آنجا سرو وجود دارد . از زمان قدیم این منطقه به دلیل وجود سروهای بلندقامت مشهور بوده است. امروزه نیز پر از سروها و کاج های طلایی است که زیبایی خاصی به ان بخشیده اند.
در بالای جاده ی اصلی سرولات ، رستوران بزرگ و مشهور "خاور خانم " قرار دارد . و قتی عظمت رستورانش را دیدم خیلی تعجب کردم ! هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که دکه ی خاور خانم به رستورانی با ان عظمت تبدیل شود! 
اولین روزها خاور خانم ، زن مسن سرولاتی با فروش غذاهای محلی در دکه ای کوچک خرج زندگی اش را درمی آورد . بعد از مدتی آوازه ی غذاهایش در شهر پیچید . کم کم آنقدر در کارش موفق شد که توانست رستوران بزرگی با نام خودش تاسیس کند.
قسمتی از دریای چابکسر را دریای گل سرخ می نامند.در این محل حدود پانزده سال پیش گل فروشی بزرگی بوده که گل های رز سرخ آن معروف بوده اند . از آن زمان این منطقه به گل سرخ مشهور شد . درساحل این دریا غرفه های کوچک و بزرگ زیادی وجود دارند که در آنها صنایع دستی وشیرینی محلی می فروشند.
یک دیگر از مکان های دیدنی چابکسر " پارک ساحلی شهید انصاری" است . این پارک در ساحل دریا ساخته شده و پر از درختان زیبا است: درختان مرکبات ، کاج های طلایی ، سروها ، گل های خرزهره ، گل های شیشه شور و درختان پیوندی . حتی گاهی درختانی وجود دارند که بیش از سه نوع میوه روی آنها رشد می کنند!
بازارهای محلی هفتگی از دیگر جاذبه های این شهر هستند . معروف ترین آنها " چهارشنبه بازار" است . در این روز ، دست فروش ها از همه ی شهرهای اطراف به محل مخصوصی که نزدیک دریاست ، می آیند و در آنجا دست فروشی می کنند . آنها صنایع دستی ، شیرینی های محلی ، انواع سبزی ها و مرغ های محلی می فروشند .
چابکسر شهر نسبتاً کوچکی است اما تاریخچه زیبایی دارد و یک شهر توریستی است که هر نقطه ی آن می تواند برای همه جذاب و دیدنی باشد . 
سفر یک روزه ی ما به چابکسر یکی از لذت بخش ترین خاطرات نوروزی مان بود.