متن انشا در مورد عینک انشا ذهنی درمورد عینک با استفاده از روش طبقه بندی موضوع کلاغ انشا درباره ی عینک با مقدمه و نتیجه انشا کوتاه در مورد عینک انشا درمورد عینک با مقدمه انشا درباره کلاغ با مقدمه و بدنه و نتیجه انشا درباره کلاغ با روش طبقه بندی

 

مقدمه: یکی از نعمت های بی شمار خداوند دو چشم بینا است تابا آن جهان زیبا و رنگارنگ و همه ی نعمت های خداوند را با چشم ببینیم تا که شکرگذار باشیم.اما در میان این همه آدم ،بعضی ها از این نعمت بی بهره یا کم بهره هستند.یعنی چشمانشان یا به مرور زمان یا از روز تولد و مادرزادی کم سو یا ضعیف هستند و یکی از راه حل های این مشکل عینک است،تا با آن جهان و دنیا را شفاف تر ببینیم.

تنه انشا: عینک تشکیل شده از دو عدسی با شماره گذاری های مختلف برای ضریب بینایی چشم های مختلف و قاب ها با طرح ها و رنگ های مختلف برای سلیقه های متفاوت که پشت ویترین های مغازه ها بادستور پزشک بینایی گذاشته می شود تا متقاضی ،عینک مورد علاقه ی و مناسب فرم صورت خود را انتخاب کند و مورد استفاده قرار دهد.

دراین میان بعضی از دانش آموزان در مدرسه،کسی از دوستانشان را می بینند که عینک برچشم دارند،شروع به تمسخر و شیطنت می کنند و باحرف های ناخوشایند دل دوست خود را می شکانند درحالی که این کار بسیار ناپسند می باشد. زیرا که عینک اشکال یاایرادی ندارد.بلکه وسیله ایی برای درمان و بهبودی بیماری فرد تجویز می شود.مانند مریضی که به دکتر مراجعه می کند و دکتر با قرص و آمپول آن را  مداوا می کند.بنابراین ما نباید با دوستانمان که عینک می زنند با تمسخر و بذله گویی رفتار کنیم. بلکه باید مانند دوستی مهربان برای مداوای ضعف بینایی آن تلاش کنیم و آن را برای زدن عینک تشویق کنیم تا هرچه زودتر مشکل دوست ما برطرف شود و آن نیز مانند ما بدون هیچ پوشش یا عینکی دنیا را ببیند.

نتیجه گیری: ما گاهی در شرایطی قرار می گیریم که راضی نیستیم ولی برای درمان و برطرف شدن مشکل مان مجبور به پذیرش شرایط می شویم.بنابراین باید خود را با اتفاق پیش آمده وقف دهیم و با آن کنار بیاییم و با درک و هم دردی به دوست یا اطرافیانمان کمک کنیم تا بهبودی لازم را بدست اورند.