معنی عالم شدن چه اسان ادم شدن چه مشکل شعر آدم شدن چه مشکل حاکم شدن چه آسان مثل نویسی عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته مفهوم مثل عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل گسترش مثل عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته گسترش ضرب المثل عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته آفتاب پشت ابر نمی ماند مثل نویسی آفتاب پشت ابر نمی ماند

انشا در ادامه مطلب

عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل

مقدمه

هنگامی که نوزادی به دنیا می آید در یک گوشش اذان و در گوش دیگرش اقامه میگویند و این موضوع در ایران اسلامی برای تمام نوزادان شبیه هم است . هنگامی که این نوزاد بزرگتر می شود و به سن مدرسه می رسد او را راهی مدرسه می کنند و با حرف الف شرو ع به آموختن می کند .

بدنه

شروع درس برای همه یکسان است ولی پا یان آن متفاوت است ممکن است برای یک نفر این راه کوتاه و برای یک نفر دیگر طولانی باشد و تا دست یابی به مدارج بالای علمی ادامه پیدا کند .ولی آیا کسی که به بالاترین مدارج علمی رسید ه است دارای تمام کمالات هم هست ؟
ممکن است در جامعه کسانی باشند که از لحاظ سواد در حد بسیار بالایی نباشند ولی از لحاظ انسانیت و شعور خیلی بالاتر از دیگران باشند . ما در زندگی روز مره خود با افراد زیادی از این نوع برخورد می کنیم و برعکس ممکن است کسانی هم باشند که از لحاظ سواد عالم به تمام معنی باشند ولی از لحاظ درک وشعور انسانی پایین باشند.
برای عالم شدن باید کتابهای زیادی مطالعه شود ولی برای آدم شدن هم لازم است که کتابهای زیادی مطالعه شود ؟ البته که خیر برای آدم شدن باید قلب را پرورش داد ، باید روح را پرورش داد، باید از آرامش و آ سایش خود گذشت ، باید دیگرا ن را به خود ترجیح داد و برای هم نوع خود دل سوزاند و در همه حال یار و غمخوار دیگران بودن .
همه آدمها میتوانند عالم شوند وکتاب بخوانند و درس بخوانند در بین این افراد کسانی هم هستند که با وجود کسب مهارتهای علمی به مقام انسانیت هم رسیده اند مانندپزشکی که برای خدمت به همنوع خود دورترین و محرومترین منطقه را انتخاب میکند . و یا معلمی که برای آموزش کودکان به دورترین و محرومترین مناطق میرود زیرا عشق را در وجود خود به بهترین نحوپرورش داده است عشق به کودکان وآ موزش آنان
در جامعه کسانی هستند که عالم هستند ولی آدم نیستند مانند دانشمندانی که به فکر ساخت سلاحهای مخرب و ویرانگر هستند که از آن برای نابودی انسانها و انسانیت استفاده می کنند پس اینان عالم هستند ولی انسان نیستند .
دانشمندانی هم هستند که از سواد و معلومات خود برای خدمت به هم نوع خود استفاده می کنند مانند دانشمندانی که انواع واکسن ها را اختراع کردند .
به هر حال آدم شدن یا عالم شدن هیچ تناقضی با هم ندارد و ربطی به زبان ونژاد و جنسیت ندارد هر کسی میتواند عالم آدم باشد و یا فقط یک آدم باشد و میتواند فقط عالم باشد اگر کسی بتواند واققا انسانیت را با علم توام کند خوشا به احوال او هم خیر این دنیا و هم عاقبت به خیری را در آخرت برای خود خریداری کرده است .

نتیجه گیری

پس بیایید قبل از عالم بودن انسان باشیم و در این راه علم بیاموزیم و هر دو را در کنار هم پرورش دهیم.