انشا ادبی در مورد اربعین انشا در مورد اربعین با مقدمه و نتیجه انشای زیبا در مورد اربعین حسینی مطلب درباره اربعین برای کودکان انشاء زیبا در مورد اربعین مقاله ای زیبا در مورد اربعین حسینی شعر در مورد اربعین حسینی انشا در مورد اربعین حسینی با مقدمه و نتیجه

انشا در ادامه مطلب


انشا درباره امام حسین و اربعین

 

روز بیستم ماه صفر ـ یعنی اربعین ـ زمانی اسـت کـه حرم امام حسین «ع» یعنی کاروان اسرا، از شام بـه مدینه بازگشتند و روزی اسـت کـه جابر بن عبدالله انصاری، صحابی رسول خدا «ص»، از مدینه بـه کربلا رسید تا بـه زیارت قبر امام حسین «ع» بشتابد و او اولین کسی اسـت کـه قبر آن حضرت را زیارت کرد. دراین روز، زیارت امام حسین «ع» مستحب اسـت و این زیارت، همانا خواندن زیارت اربعین اسـت.

 

در ایران، سوگواری بیشتر در ماه‌های محرم و صفر و بـه ویژه اربعین برگزار میشوند. طبق معمولً هر مجلس روضه از دو بخش زنانه و مردانه تشکیل میشود. برخی روضه‌ها ممکن اسـت کاملاً زنانه باشند و گاه کاملاً مردانه. مجلس روضه ممکن اسـت در خانه تشکیل شود و یا در تکیه ها، مساجد و حسینیه ها برپا شود. کـه مجلس روضه طبق معمولً با قرائت قرآن و یا زیارت عاشورا شروع می شود و از سخنرانی و ذکر مصیبت هم تشکیل می شود.