خلاصه نویسی صفحه 113 نگارش یازدهم خلاصه نویسی صفحه ۱۲۱ نگارش یازدهم انشا خلاصه نویسی پایه یازدهم خلاصه نویسی صفحه ۱۱۳ نگارش یازدهم انشا در مورد خلاصه نویسی انشا خلاصه نویسی یازدهم نمونه انشا خلاصه نویسی یازدهم خلاصه نویسی صفحه 121 نگارش یازدهم

انشا خلاصه نویسی در ادامه مطلب


متن خلاصه نویسی صفحه ۱۰۹ کتاب نگارش یازدهم

ژان پیاژه شمند سوئیسی یکی از پژوهشگران به نام در زمینه رشد کودک است هرچند پژوهش‌های نخستین وی درباره زیست شناسی انجام گرفته است او در آغاز علاقه چندانی به روانشناسی و آموزش و پرورش نشان نمی داد در حقیقت او به شناخت شناسی دانش شناسی ژنتیک مطالعه چگونگی تحول دانش در انسان علاقمند بود پیاژه از راه جمع آوری اطلاعات درباره رفتارها و اندیشه‌های کودکان در صدد بود به شناسایی اعمال و افکار کودکان و بزرگسالان دست یابد به سخن دیگر پیاژه می‌خواست منشا و چگونگی تکامل دانش را در نوع بشر مطالعه کند و به همین منظور چگونگی رشد شناخت را در کودکان وسیله قرار داد فرض پیاژه این بود که اگر بتواند بفهمد که چگونه دانش در ذهن کودکان ساخته می شود آنگاه خواهد فهمید که دانش چیست زیرا ساختمان دانش ماهیت آن را نشان می دهد درست همانطور که ساختمان صندلی موادی را که صندلی از آن ساخته شده است نشان می دهد.

خلاصه نویسی متن ژان پیاژه پایه یازدهم

ژان پیاژه یکی از دانشمندان بنام سوئیسی در زمینه رشد کودک است. او بیشتر از روان شناسی به شناخت شناسی ژنتیک یا مطالعه چگونگی تحول دانش در انسان علاقه مند بود. وی میخواست منشا و چگونگی تکامل دانش را درنوع بشر مطالعه کند. او فرض میکرد اگر بفهمد دانش چگونه در ذهن کودکان ساخته میشود آنگاه میفهمد دانش چیست زیرا ساختمان دانش ماهیت آن را نشان میدهد.

درست همان طورای که صندلی از ان ساخته شده است را نشان می دهد.