نمونه سوال نگارش دهم نوبت دوم با جواب نمونه سوال نگارش دهم انسانی نوبت دوم نمونه سوال نگارش دهم نوبت اول با جواب دانلود نمونه سوال نگارش دهم نوبت دوم نمونه سوال نگارش دهم انسانی با جواب نمونه سوال نگارش دهم خرداد نمونه سوال نگارش دهم تجربی نوبت اول با جواب نمونه سوال انشا دهم تجربی نوبت اول

نمونه سوال در ادامه مطلب

درباره نمونه سوال امتحانی نگارش دهم تجربی نوبت دوم

در این مطلب برای شما دانش آموزان عزیز، نمونه سوال امتحانی نگارش دهم تجربی نوبت دوم را به همراه پاسخ تشریحی آماده شده است که در ادامه می توانید دانلود کنید. نمونه سوال امتحانی نگارش دهم تجربی نوبت دوم ویژه امتحانات خرداد می باشد.

برخی از سوالات مطرح شده در این امتحان به شرح زیر می باشد.



سوال 1-

ب- سازه های نوشتاری :

 الف- حکایت نگاری 

حکایت زیر را بخوانید وآن را به زبان ساده بازنویسی کنید .

دست و پا بریده ای هزارپایی را بکشت. صاحب دلی بر او گذر کرد وگفت : سبحان الله !    با هزارپایی که داشت چون اجلش فرا رسید از بی دست وپایی نتوان گریختن. ( گلستان سعدی)

سوال 2-

ج- شعرگردانی شعر زیر را بخوانید و درک و دریافت خود را ازآن بنویسید . 

 عام نادان پریشان روزگار                 به ز دانشمند ناپرهیزگار

  کان به نابینایی از راه اوفتاد               وین دو چشمش بود و درچاه اوفتاد





راهنمای تصحیح 

حکایت نگاری

ب-  شخصی معلول که دست وپا نداشت هزارپایی را کشت . عارف و عاقلی از آن محل عبورمیکرد. گفت:درشگفتم که هزارپا با وجود اینکه هزارپا داشت وقتی زمان مرگش فرا رسید نتوانست از دست انسان ناقص و بدون دست وپا فرار کند وکشته شد

ج- شعرگردانی

فرد عادی نادان آشفته حال بهتراز دانشمند بدون تقوا است چرا که او به خاطر نادانی گمراه شده است اما فرد دانشمند با وجود دانایی منحرف و از راه بدر شده است.



دانلود فایل